In your eyes Part 10

Amanda tror inte att det är sant. Nej det fick inte vara sant, hon orkade verkligen inte med detta. Tjejens röst i andra ändan lätt väldigt seriös. Det lätt överhuvetaget inte som om hon skojade. Fast hon kanske bara var en bra skådis. Det måste vara så, alla i USA är ju typ skådespelare, eller ja, kanske inte alla men många, tänker Amanda.
- Jag har filmat alllt.
Nej detta var inte skådespeleri, detta måste vara sant. Om hon säger något sånt så måste det vara sant.  Amanda kan inte förstå det. Hon lägger händerna i huvudet och gunugar sig i ögonen.
- Jag skickar den till dig nu.
Amanda ville säga nej, hon ville inte se. Hon ville inte se Harry stå och hångla med någon annan. Hon har verkligen inte lust med det. Men det är försent, vidion är skickat.
- Kolla nu. Och du, förlåt.
Kvinnan lägger på.
Amanda tar mobilen från örat och kollar på displejen.
''1 nytt meddelande''
Ska hon kolla? Ja. Hon måste.
Det är rena tortyren att ta sig igenom. Att se Harry vara så där med någon annan. Hon börjar gråta, hon kan inte hålla det inne. Egentligen vet hon inte varför hon inte varför hon gråter, är det för att hon blir ledsen över att han är otrogen eller för att hon saknar honom. Det är någon sorts blaning av båda. Det finns bara en sak att göra, ringa Sara.
Dörren öppnas. Sara stormar in.
- Jag kom så fort jag kunde. Mamma och Lisa blev lite ledsna när jag gick mitt i filmen, men va fan. När tjejproblem kallar så finns det inga hinder!
Sara släppar på en tung väska.
- Jag har med mig allt man måste ha för att få en underbar kväll ut av detta. Vi ska bara mysa. Jag har med mig: 8 kärleksfilmer, 12 paket näsduckar, 4 paket glass och en massa godis och chips. Jag hämtar ditt täcke och kudde.
Amanda har inte rört sig sedan hon ringde Sara. Hon sitter bara på en stol i köket och glor. Hon försöker smälta allt.
- Kom nu Amanda! Jag lovar det blir bättre!
Amanda drar sig upp ur stolen, går in i vardagsrummet och slänger dig i soffan.
- Okej, berätta nu, vad är det som har hänt? Det ända du sa var att det var någonting med Harry, säger Sara och sätter sig brevid Amanda.
- Någon tjej från USA ringde. Hon hade typ hånglat med en Harry efter en intervju för några dagar sen, svarar Amanda.
- Men Amanda, det är ju inte säkert att det är sant. Det finns en massa människor som bara vill förstöra....
Amanda tog fram hennes mobil och satt på vidion hon tidigare hade frått från kvinnan.
- Oj... säger Sara efter att ha sätt videon.
Amanda brister ut i gråt.
- Vilken idiot, säger Sara och kramar Amanda.
Sara försöker så bra hon kan att trösta Amanda. Egentligen var det lite lönlöst. Harry har verkligen sårat henne.
- Vet du vad det värsta är? får Amanda fram.
- Nä, svarar Sara och kollar in i Amandas gråt fylda ögon.
- Han sa igår att han aldrig skulle kunna göra något sånt mot mig.
Amanda gråter utan stop i ungefär 1 timme. Tillsist reser hon sig upp och säger:
- Nej! Jag tänker inte gråta mer över honom. Ska vi inte se några av de där filmerna?
Fyra timmar senare.
*Riiiiinngggg* *Riiiiinnnngggg* Riiiiiiiinnnnnggg*
Amanda lutar sig fram mot telefonen och klikar bort samtalet.
- Harry igen? frågar Sara.
- Japp, svarar Amanda och lutar sig tillbaka i soffan igen.
- Borde du inte svara? Det är liksom 20 gången han ringer.
- Nej, jag vill inte prata med honom.
*Riiiiing* Riiinnnnggg* Riiiiiiiinnnngggg*
Amanda klikar igen.
Kan han bara sluta ringa? Varför kunde han inte bara förstå att hon inte vill prata med honom? Kvinnan som ringde Amanda innan hade sakt att hon hade ringt Harry och sakt att hon skulle berätta för Amanda, så Harry vet att Amanda vet. Varför kunde han inte bara förstå att han har sårat Amanda rejält? Tankarna rusar runt i Amandas huvud. Det var svårt att konsentrera sig på filmen.
*Riiiiinngg* *Riiiiinnnggg* Riiiinnngg*
- Svara Amanda. Skrik lite på honom. Få ut din ilska, säger Sara.
Amanda kollar på Sara. Hon funderar lite. Tillsist tar hon up mobilen mot örat.
- AMANDA! Äntligen du svarar. Jag vet inte vad du har hört, men jag är ledsen om du är sårad eller något sånt, säger Harry i andra ändan.
Amanda vet egentligen inte vad hon ska säga. Hon vill få ut ilskan ur henne. Men det går inte. Det går inte att få fram något.
- Amanda? Är du där? frågar Harry.
- Säg något, säger Sara.
Amanda tar bort mobilen från örat och sätter handen framför mikrofonen på mobilen.
- Vad? frågar hon förvirat.
- Vad du känner, svara Sara.
Det var inte mycket mer man kunde säga egentligen, tänker Amanda. Hon tar mobilen mot örat igen.
- Hur fan kunde du? Hur kunde du göra så mot mig? Harry, säriöst, du sitter och säger att du inte skulle kunna gör det mot mig. Jag trodde på dig. Jag trodde vi hade något. Men du slängde bort allt. Jag fattar inte attt jag trodde på dig. Jag vill inte prata med dig. Snälla gör mig en tjänst. Sluta ring. Jag vill inte ha något med dig att göra längre.
Amanda lägger på.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jättebra!

2012-02-17 @ 22:31:17
Postat av: Johanna

Det var jätte jätte jättebra! Snälla skynda dig att skriva vidare. Jag har skrattat och gråtit medan jag läste igenom alla inläggen! Du har talang!! :)

xoxo

2012-02-21 @ 15:07:26
URL: http://ggottabeyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0