In your eyes Part 4

Hej alla, förlåt att det har tagit så lång tid för denna ''parten'' att komma upp, men det har varit mycket i skolan och så.. men nu är den här, enjoy!

- Jag kan verkligen inte ha på mig detta. Jag ser ju urfåning ut!
Harry kollar in i speglen och gapar.
- Nejdå, den är väl inte så farlig, jag fick den av min bästavän i julklapp. svara Amanda och ler. Hon står i andra sidan rummet och håller på att sätta upp en gästsäng.
- Den är säkert ursnygg på en tjej. Men jag är liksom kille, jag kan ju inte ha på mig ett nattlinne?! säger Harry och vänder sig om mot Amanda.
- Haha, men det är ju ändå bara jag som ser dig, säger Amanda och fortsätter att kämpa med sängen.
- Men det är ju dig som jag vill vara snyggast inför.. svarar Harry generat, går fram till Amanda och hjälper henne med sängen.
Amanda ler och tar upp sin mobil.
- V-vad gör du? undrar Harry.
Amanda lyfter mobil och *knep*.
- V-vad gjorde du? undrar Harry ännu mer undrande.
- Hehe.. säger Amanda och ler.
- Du tog inte en bild? Snälla säg att du inte tog en bild! säger Harry och stirrar på Amanda.
- Som ett minne. Bara som ett minne, säger Amanda.
Hon glimtar till med ögonen. Allt pratet om kläder och sånt hade fått han att glömma vem han var i samma rum som. Han var i samma rum som världens vakraste och fångande ögon. Han kunde bara stå där och kolla i de, hela tidan. Amanda drar sin hand genom Harrys hår. När hon gör det så fasnar handen lite i hans hår och hon är tvingad att dra lite för att få ut handen. Harrys ögon är då tvingas bort blicken från Amandas blick och han ser ner på sig själv. Han kom plötsligt på vad han hade på sig. Det ser ut som Amanda också gör det. De börjar båda skratta. De slänger sig i sängen.
- Snälla, snälla, lova att du aldrig vissar den där bilden för någon eller berättar för någon om detta, säger Harry bedjande och kollar med valpögon på Amanda.
- Bara om.. jag får en puss först, säger Amanda flirtigt.
Harry skrattar och lutar sig fram mot Amanda. Hennes läppar kändes härliga. Han kommer aldrig tröttna på hennes kyssar.
- Bra, då lovar jag, säger Amanda efter pussen (som utväcklades till en kyss).
Harry kollar på Amanda och kan inte hålla sig för frågan han har tänkt på ända sen de kom hem till Amannda.
- Duu, vad menade din mamma när hon sa: ''Du och små vänner är nog allt som rör sig i hennes huvud''?
- Hah, ja jag var - eller är - ett väldigt stort fan, säger Amanda lite generad.
- Förlåt men jag har sätt väldigt många bilder som jag har fått av fans, där deras rum är fult av affisch och sånt. Du kan inte vara så stort fan om du inte har det.. säger Harry.
Amanda skrattar och reser sig upp. Hon går bort mot en låda som står i andra sidan av rummet. Lådan är väldigt stor och verkar tung eftersom Amanda släppar den över golvet. Hon öppnar lådan långsamt. När lådan är helt öppen är det första Harry ser sig själv. Sedan när han kollar någranare ser han Liams, Louis, Nialls och Zayns ansikten också. Det är en stor affisch. Amanda tar upp affischen och vissar den för Harry.
- Denna köpte jag i sommras för 900 kr, säger Amanda och ler.
- 900?! För våra ansikten?! säger Harry förvånat och kollar ner på afischen.
Amanda skrattar och tar upp mer från lådan.
- Kolla den här, säger Amanda.
Amanda håller upp en klänning. Längst nere på klänningen ser Harry en gruppbild på One Direcrtion och över den står det ''ONE DIRECTION''.
- Hahah, gud, har du haft på dig denna? säger Harry och skrattar.
- Jadå, jag hade den på julafton förra året, svarar Amanda och ler.
- Julafton? Du skojar med mig? säger Harry förvånat.
- Nej, svarar Amanda och ler.
- Haha, jag kommer ihåg när vi tog denna bilden. Det var jättekul, Louis blev helt kär i fotografen och försökte imponera på henne. När hennes kamera inte fungerade så ville han hjälpa henne. Han skulle gå över några ledningar och trillade över de så att all fotoutstyr ramlade så vi inte kunde ta fler bilder. Detta var typ den ända bra bilden som blev tagen innan allt hände... Det var rätt kul, berättar Harry.
Amanda skrattar och kollar ner på kläningen. Harry och Amanda kollar igenom nästan hela lådan. Harry tycker det är jättekul, men väldigt konstigt också. Han har aldrig tänkt på hur konstigt där är att kolla på sig själv.
- Men varför ligger allt detta i lådan och i hänger uppe? frågar Harry efter de har kollat igenom allt.
- De hängde uppe tillför ungefär 4 timmar sen. Efter du ringde så var det första jag gjorde att riva ner allting.
Harry har inte tänkt på det innan men när han kollar runt i rummet ser han att det är väldigt tomt och väggarna var fulla med hål som det har suttit häftstiff i innan.
- Men varför? undrar Harry.
- Hur mycket skulle du kunna sova om du var omringad av dig själv? säger Amanda finurligt.
- Ja, det har du rätt i, säger Harry och ler.
Amanda och Harry skrattar och fortsätter prata en stund. Plötsligt ringer Harrys mobil. Han tar upp den från sina byxor som ligger på en stol. Vem ringer nu mitt i natten? tänker han. Det står Liam på displayen.
- Hej, säger Harry när han sätter telefonen mot örat.
- Harry, Harry, du måste komma... säger Liam och man kan höra att han gråter.
Harry går ut från rummet och in på toaletten. Amanda sitter kvar ensam på hennes rum och är lite chockad. Hon lutar sig tillbaka och tänker. Tänk att killen hon har älskat i över ett år är hennes nu. Tänk att han gillar henne. Tänk att hon har honom. Att de är tillsammans nu. Tänk att han står i hennes badrum i hennes nattlinne. Hon var bara överlycklig just nu. Hon var så glad. När hon vaknade imorse hade hon inte vetat något.. Det var rätt läskigt att tänka på tycker Amanda.
Harry kommer inrusande i rummet och säger med gråt i rösten:
- Louis är sjuk, alvarligt sjuk.

Kommentarer
Postat av: Johanna

skriv mer!! nu !! :D

2012-01-12 @ 23:42:25
URL: http://truedirectioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0