In your eyes Part 8

Hej! Denna ''parten'' är lite.. vad ska man säga... seg? Men jag var tvungen att ha med den, för att få med lite information. :) Enyoj!


Lite mer än en månad senare.
- Okej då slutar vi där idag.
Hela klassen stormar ut ur klassrummet och fortsätter pratandes fram i korridoren. Det var Amandas första lektion idag, och hon hade varit helt borta. Det första hon gör när hon kommer ut ur klassrummet är att ta upp mobilen ur fickan.
''1 nytt medelande''
Leendet sprider sig över Amandas läppar när hon kollar på displejen.
''Hej, sweetheart! Jag har en underbar dag hittils. Lite intervjuer och sånt. Ikväll blir det att uppträda i L.A, ska bli jättekul! :) Hur ser din dag ut idag? <3''
Amanda skriver snabbt tillbakas medans hon går vidare i korridoren mot sitt skåp.
''Hej älskling! Låter trevligt! :) Lycka till ikväll! Jag har precis haft historia och om 3 minuter har jag engelska. Har faktsikt engelska-prov idag, önska mig lycka till ! <3''
Amanda är framme vid skåpet och tar ut hennes engelska böcker. Hon lägger ner mobilen i fickan och förtsätter mot engelska salen.
Amandas dagar hade blivit rätt mycket rutiner den senaste månaden. När hon vaknade hade hon oftast fått ett sms från Harry med ett ''Godmorgon älskling <3'' eller något liknande i, eftersom Harry oftast vaknade före Amanda. Hon svarar direkt med '' Godmorgon! <3 Hur ser din dag ut?'' eller liknande. Någon gång mitt på Amandas första lektion brukar Amanda får ett svar. Hon kollar sms:et efter lektionen och svarar direkt. Ungefär vid fem tiden får Amanda ett svar och under 15 minuter (ungefär) så har både Amanda och Harry tillgång till mobiler och sms:ar nästan konstant om allt mellan himmel och jord. På kvällarna uppträdder Harry oftast, så då hinner de inte snacka så mycket heller. Men han bruckar skicka ett sms om hur uppträdandet hade gått. Vissa kvällar när Harry inte uppträder så pratar de i telefon hela nätterna (men det händer inte så ofta).
Visst, Amanda tycker det är tråkigt att de inte ses men detta var ett bra sätt att hålla igång relationen igång. Det kändes ändå som om han var med henne vart hon än var, för han visste alltid vad hon gjorde och var hon var. Och hon visste alltid vad han var och gjorde. Men hon gillade absolut inte tanken på att han faktiskt just nu var i USA och inte tex. kunna krama henne och säga lycka till med engelska-provet. Det var lite tungt.
- OMG! DET ÄR ONE DIRECTION!
Att flickor springer fram till killarna på stan var inte så konstigt längre. Att de hoppar och skriker att de älskade de var inte heller så konstigt. Men att en av flickorna kastar sig upp mot Harry, tar benen runt honom, hänger på honom och försöker kyssa honom är inte något som händer varje dag. Harry blir lite chockade. Han visste att One Directions fan är crazy, men så här.. det hade han inte trott.
Harry försöker få av henne, men hon var väldigt stark. Hon gned sig upp och ner mot Harry. Harry försöker få av henne ennu mer nu, det kändes väldigt konstigt det här.
Till hans rädning gripper Louis och Niall in. De lyckas äntligen få av henne. Flickan skrattar och springer där ifrån.
- Wow... säger Harry lite förbluffat.
- Ibland förstår man inte hur vissa folk tänker, säger Niall som svar.
Harry vänder sig om och fortsätter gå. I hörnet av gatan ser Harry till sin fasa en fotograff. Han visste hur detta skulle bli. Median kommer framsättela det som om Harry och en tjej har stått och hånglat på gatan. Och sedan kommer Amanda se det på webben och bli osäker på hennes och Harrys förhållande. Det orkade Harry inte. Ibland blir han så sur på pressfotogarförer. Varför ska de försöka förstöra allas liv?
Harry ser bara almänt uppgiven ut. Och det ser Louis.
- Det är ju inte säkert att han kommer använda den bilden, säger han uppmuntrande.
- Jag är 100 % säker på att de kommer använda den, det gör de alltid, svarar Harry och börjar gå igen.
- Men det är inte säker på att Amanda kommer se den.. och om hon ser den så kommer hon säkert förstå, om du förklarar, svarar Louis och går brevid honom.
- Jag får väl messa henne senare och förklara, säger Harry.
När mobilen vibbrerar i Amandas ficka blir hon förvånad. Den brukar inte vibbrera nu. Det är väll antagligen från mamma som säger att hon måste jobba över nu igen. Eftersom detta händer mitt under engelska-provet så kan inte Amanda kolla vem det var från eller så. Plötsligt vibbrerar igen. Amanda känner att detta kanske är något viktigt. Hon skriver snabbt klart svaren på frågorna och skyndar sig ut ur klassrummet. När Amanda ser att ett av de är ifrån Harry blir hon nästan rädd att något har hänt, detta är inte alls tiden då han brukar messa på.
Det andra sms:et var från ett dolt nummer. Hon öppnade det först.
'' BITCH! DIN KILLA HAR HITTAT NÅGON ANNAN, NÅGON SOM ÄR BÄTTRE FÖR HONOM! NÅGON SOM ÄR BÄTTRE ÄN DIG! OM DU INTE TROR MIG KOLLA INTE DENNA BILDEN''
På bilden står Harry. En tjej hängde på honom med benen runt hans kropp. Det såg ut som de kysstes.
Amanda vet inte riktigt vad hon ska göra. Hon bestämmer sig för att kolla på Harrys sms.
'' Hej! Du kommer antagligen någon gång snart se en bild på mig när jag har en tjej ''runt'' mig. Det ser ut som om vi kysser varandra. Men det gör vi inte. Eller lite kanske. Hon kysste mig. Hon är ett fan som sprang upp till mig på gatan och kasade sig på mig. Jag är ledsen om du blir sårade av detta, men du ska veta att jag älskar dig och att jag aldrig skulle kunna göra något sådant mot dig. Du är mitt allt, älskling. Puss. <3''
Amanda vet inte om hon ska skratta eller gråta. Bilden ser rätt verklig ut. Det ser ut som om de kysses. Men Amanda vill ändå tro på det Harry säger. Hon tror inte att han skulle kunna ljuga till henne. Det verkar inte som Harry. Hon bestämer sig snabbt för vad hon ska göra, hon skulle ringa Sara. Hon är bra på allt när det gäller killar.
När Amanda går in i matsalen stirrar alla på henne. Hennes status i skolan hade ändrats sig lite den senaste tiden. Innan hon och Harry var tillsammans var det nästan ingen som visste vem hon var. Hon levde lite i skuggan. Sa inte så mycket, syndes inte så mycket. Men efter de blev tillsammans har folk lagt märke henne mycket mer. Mer än halva av tjejerna på skolan är One Direction fans. Detta var väldigt konstigt. På ett sätt så hatade de henne eftersom hon är tillsammans med några av deras drömmar. På ett sätt avgudade de henne eftersom hon har lyckats. På ett sätt vill de förstöra hennes liv, så att hon och Harry skulle göra slut. På ett sätt ville de vara snäll mot henne, så att de får ett bra ryckte hos Harry. Amanda förstår inte riktigt det där. Amanda pratar aldrig om de. Hon kommer någ aldrig prata om de. Hon var inte en sån person. Om någon verkligen hade sårat henne så hade hon kanske sakt något, men det hade de ju inte fått något posetivt ut av.
- Har ni sätt bilden? Tror du de gör slut? Det är kanske bäst så. Hon var iallafall snyggare än Amanda.
Viskningarna ökar runt Amanda när hon går längs matborden. Hon saknar lite hur det var innan. Att hon kunde gå här utan att någon skulle märka henne. Det var nog förstört nu.
Hon ser Sara sitta i ett bord och kolla på henne. Amanda mimar ''Ska bara ta mat, kommer snart''. Sara ler.
Efter Amanda har tagit mat går hon och sätter sig brevid Sara.
- Det handlar om bilden va? viskar Sara eftersom hon vet att folk lyssnar.
Amanda nikar.
- Han skickade detta sms:et precis efter jag hade sätt bilden, säger hon och vissar sms:et hon tidigare har fått från Harry till Sara.
Sara läser snabbt.
- Vad ska jag tro? säger Amanda när Sara läst klart.
- Tro honom. Pressfotografer överdriver alltid, svarar Sara.
- Ja, de kanske överdriver. Men det ser ju väldigt verkligt ut. Hur ska jag kunna veta när jag inte var där? fårgar Amanda oroligt.
- Du kan inte veta. Det måste du förstå. Ditt och Harrys förhållande måste vara byggt på tillit. Du kommer inte vara där när sånt här händer, så du måste helt enkelt tro honom. Annars kommer ert förhållande inte fungera, svarar Sara moderligt.
Amanda suckar.
- Ja, det måste väl va så..
- Men försök snacka med honom över telefon snart. Det är svårare för honom att ljuga när ni pratar.
- Joo, du har nog rätt.
- Kom igen upp med huvudet. Han har ju dig som flickvän. Snygg, söt, trevlig, underbar ect. Varför skulle han behöver hångla med någon annan när han har dig?
Amanda ler.
- Du är bara för bra Sara.
- Jag vet. När kommer de tillbaka?
- Jag tror de kommer till London om 3 dagar, men sen ska de till Spanien några dagar efter det. Sen tror jag han är hemma ett tag.
- Men då är det ju inte så lång tid tills ni träffas!
- Nä, typ två veckor kanske.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jättebra!

2012-01-29 @ 13:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0