Real or Fake? Part 9 I'm gay

Hej! Jag lyckades få upp denna delen ikväll! ^-^ *solt*
Kommentera gärna vad ni tycker! c:


Harry sprang runt i hela huset och letade efter Zayn. Han måste ju vara någonstans. Harry hade bestämt sig för att berätta för Zayn vad han hade sätt. Harry ville gärna hjälpa Zayn. Han var inte säker på att Zayn visste vad som hände med honom just nu, så han kanske behövde en vän.
När Harry kommer in i en av Rights sovrums-korridorer får han en massa blickar. Harry hade verkligen inte hoppats att han skulle vara tvungen att göra detta. Han hade letat över allt, innergården, bakgården, matsalen, parkeringsplatesen, alla toaleter, de flesta klassrummen ect. Men Zayn var inte på något av ställena. Harry förstod att han antagligen var inne i sitt sovrum. Alla - bokstavligt talat alla - kollade på honom. Alla visste att han inte hörde hemma här. Han var en Lefter. De var Righters. En lefter gick inte bara sådär igenom Rights sovrumskorridor. Han hörde hur viskningarna började uppstå när han gick förbi folk.
''Vad gör han här?!''
''Någon släng ut honom!''
''Usch...smuts...''
''Men hallå? Han är väl inte en Righter?''
Harry ökade takten, eftersom han var lite rädd föra att någon faktiskt skulle ta tag i honom och slänga ut honom.
Harry började kolla på numrena på dörrarna. Han tror att han kommer ihåg vilket nummer som ståg på dörren. Han hade ju varit där dagen de hade kommit till skolan. Han tror att det var nummer 25. Eller var det 26? Harry försökte tänka sig tillbaka till dagen de kommit hit. Han är nästan 100 % säker på att det var 26 Zayn bodde på när han tänker efter.
Harry stannar framför dörr nummer 26. Han öppnar dörren.
''AHHHHHHHHHHHH!''
Harry har nog aldrig varit så chockad någonsin. Innan för dörren stod en hel naken tjej. Helt naken! Det var hon som skrek. Harry kunde inte röra sig. Han var så chockad. Tjejen drog åt sig en handuk som log på sängen och lindade den runt sig.
''UT! DITT JÄVLA PERVERSA SVIN! UT!'' skrek hon och smälde igen dörren rakt på Harry.
Harry står kvar ute i korridoren. Helt stilla. Alla stirrade på honom. Vissa skrattade, andra skrek. Dörren till rummet brevid öppnades. Zayn kom ut.
''Vad är det som händer? Jag hörde någon skri....'' började han. Men sen fick han syn på Harry och tysnade.
''25...såklart.'' sa Harry tyst till sig själv.
Zayn drog in Harry till hans rum och stängde dörren bakom sig.
''Va håller du på med, man?'' sa han och kollade på Harry.
''Ehm.. jag... jag....letade efter dig och så.. gick jag lite fel...'' stammade Harry fram.
''Ja, jag märkte det.'' svarade Zayn. ''Men varför letade du efter mig?''
''Jo, alltså... jag måste säga en grej till dig. Jag såg att du och Zac..typ...kysstes igår.'' sa Harry.
Zayn såg ut som om han hade tappat tal-förmågan. Han käft glappade upp och ner, men det kom inget ut.
''Jag tyckte att det var bäst om jag sa det till dig. Om du typ vill prata eller så, finns jag här för dig.'' sa Harry och rörde Zayns axel.
''Harry, jag är gay. Jag vet det, och jag tror att jag har vetat det länge. Jag har inte velat erkänna det innan. Men jag är gay. Jag vet inte vad jag ska göra. Harry, vad ska jag göra? Jag har undvikit Zac sedan dess. Men jag vill inget hellre än att prata med honom, att kyssa honom igen.'' sa Zayn, satt sig på sängen och började gråta.
''Zayn. Jag finns här för dig.'' sa Harry tröstande och satt sig brevid Zayn.
Plötsligt öppnades dörren och Niall och Louis kom in springades.
''ZAYN! ZAYN! Hat du hört!? Harry var här och...'' sa Niall men tystnade när han såg Harry. Istället för att fortsätta prata börjar Niall skratta. Inte bara ett litet skratt utan han la sig ner på golvet och skrattade så mycket att han nästan inte han andas. Louis skrattade också men inte lika mycket som Niall.
''Du HAHAHAHAH och hon HAHAHAHAHAH naken HAAHAHAHAHAAHHAHAHA du HAHAHAHHAHAAH!'' skrattade Niall fram. Hans skratt smittade av sig väldigt lätt. Snart skrattade alla i rummet, till och med Zayn. Efter en stund reset sig Niall upp och lugnade ner sig. Det blir helt tyst i rummet. Louis brött tystnaden:
''Zayn, hur är det? Det ser ut som om du har gråtigt eller något.''
Zayn och Harry kollade på varandra. Zayn nickar.
''Jag är gay.'' sa han.
Det blev så tyst. Tystare än vad man kan föreställa sig.
''Va?'' sa Louis tillslut.
''Ja, jag är gay. Jag tänder på killar.'' svarade Zayn lite hårt.
''Förlåt, jag menade inte så. Jag bara.. är lite förvirrad.'' sa Louis.
''Tro mig, jag med.'' sa Zayn och kollade ner i golvet.
''Bara jag som tycker att någon bordde springa och hämta Liam?'' frågade Niall efter en stunds förvirrad tystnad.
''Jo, det är nog en bra idé. Jag går.'' svarade Harry och gick ut ur rummet.
Han sprang igenom korridoren. Han orkade inte med folks blickar.
Utanför huset sken solen. Liam satt på en solstol brevid Soe.
''LIAM!'' skrek Harry.
Liam vände sig om och kollade på Harry.
''Vad?'' svarade han.
''KOM!''
''Vadå?''
''Kom nu bara, det är viktigt.''
Liam reste sig besvärat upp, sa hejdå till Soe och gick mot Harry.
''Vad är det?'' frågade han när han kom fram till Harry.
''Följ nu bara med.'' sa Harry och började gå mot Rights sovrums-koridorr.
''Harry. Varför går vi in på Rights sida?'' frågade Liam samtidigt som han fick små springa för att hålla samma takt som Harry.
Harry svarade inte, han bara fortsättate gå.
När de kom in i sovrums-koridoren vägrade Liam att gå längre utan att veta vad som pågår.
''Harry! Varför är jag i rights sovrums koridorr!? Harry! Jag går inte ett steg längre om jag inte så reda på vad som händer!'' sa han.
Harry stirrade på Liam. När de har stått där i någon minut ger Harry upp hoppet om att Liam skulle röra sig friviligt.
''Du ber om det...'' sa Harry och går fram till Liam. Harry tog sina händer runt Liams ben och lyfte upp honom i luften.
'' Harry! Släpp ner mig! Harry!'' skrek Liam och sparkar och sprattlar.
Harry börjar gå med Liam mot Zayns rum. Blickarna han hade fått innan när han hade gått själv igenom koridorren var inget i jämförelse med hur många han fick nu när han gick igenom korridoren bärandes på en skrickade Liam. Äntligen kom de fram till Zayns rum. Harry satt ner Liam på golvet.
''Seriöst? Vad händer?'' klagade Liam surt och kollade runt på killarna i rummet.
''Det finns en sak du borde veta.'' sa Zayn och kollade djupt in i Liams ögon. Liam tysnar helt.
''Jag är gay.'' sa Zayn.
Det blev helt tyst i rummet igen. Liam kollade runt på de andra i rummet. Han började små flina och sa:
''Jaha? Var det bara det?''
''Vad menar du?'' undrade Harry chockat.
''Men det har jag vetat jättelänge. Hallå? Det är inte änns lite svårt att lista ut.'' svarade Liam.
''Va?'' sa Zayn förvirat. ''Hur länge har du ''vetat''?''
''Typ sen i mitten av X-factor.'' svarade Liam. ''Aja, om det inte var något annat vill jag helst ner till Soe igen.''
''Vadå? Är ni typ tillsammans nu?'' frågade Louis.
''Alltså inte riktigt. Men jag tror det kommer bli något snart. Ses!'' sa Liam och gick ut ur rummet. De andra killarna kollade chockat på varandra.
''Jaha...'' sa Louis tillsist.
Dörren öppnades igen. Den här gången var det Zac som kom in.
''Hej...'' sa han förvirrat och kollade runt på alla i rummet.
''Vi bordde gå nu! Vi har ju den där saken vi har väldigt bråttom till.. eller hur Louis?'' ljög Harry och blinkade diskret med ena ögat mot Louis.
''Va? Nej vi skulle väl ingen stans vad jag minns...'' sa Louis som inte har förståt Harrys lögn. Harry blinkar igen. Louis ser bara konstigt på Harry.
''Är det något fel på ditt öga? Har du fått något skit i den eller?'' frågade han och kollade oförståligt på Harry.
Harry suckade. Louis var inte alltid så smart. Men som tur var förstod Niall plötsligt.
''Jo! Juste! Kom nu Louis, vi måste verkligen gå nu! Vi har ju jätte bråttom.'' sa han och drog med sig Louis ut ur rummet. Harry följde efter. De skyndade sig ut ur koridorren.
''Vafan? Vart ska vi?'' sa Louis förvirrat. ''Kan någon vara snäll och berätta vad som händer här?!''
''Men Louis, är du helt pantad eller?'' sa Niall och kollade på Louis. Han kollade förvirrat på Niall.
''Zayn gillar Zac. Han vill ju såklart vara ensam med honom och berätta för honom att han är gay. Det skulle inte liksom vara så passande om vi var där då.'' förklarade Harry.
''Jaha? Men jag förstår fortfarande inte vart vi ska?'' sa Louis.
Niall suckade djupt och sa:
''Men det var ju en lögn! Så vi skulle kunna gå där ifrån snabbt utan att det skulle se konstigt ut.''
''Vilket du förstörde lite...'' la Harry till.
''Jaaahhhaaaa....'' sa Louis och började skratta generat.

Kommentarer
Postat av: Saga

så j*vla bra :') <3 meeeerrrrr

2012-03-03 @ 14:17:49
Postat av: Johanna

Det var helt sjukt bra! Skriv mer! :)

xoxo

2012-03-03 @ 16:49:37
URL: http://ggottabeyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0